Montañita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Montañita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Montañita

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Januari 2013 | Ecuador, Montañita

Halo iedereen,

Hier ben ik weer met de laatste ervaringen vanuit Ecuador. Bij mijn laatste reisverslag zat ik nog in Cuenca. Voor Cuenca zelf heb ik een paar dagen uitgetrokken om het e.e.a. te bekijken middels een stadstour en het bezoeken van een aantal musea.
Ik heb ook een paar leuke excursies gemaakt vanuit Cuenca. Eerst naar Incapirca, een oude Incaruïne die grotendeels nog in orginele staat is. Ik was met drie Argentijnen en een gids die een paar woorden Nederlands sprak doordat hij 8 maanden in Leuven (Begië) had gewoond. Op de terugweg van Incapirca nog een paar aardige dorpjes bezocht.
Ook een dag naar het Cajas Nationaal park geweest. Een paar wandelingen gemaakt door de schitterende natuur. Cajas Nationaal Park ligt op gemiddeld 4.000 m. hoogte en heeft daardoor een heel eigen vegetatie. Veel schitterende planten, bomen en bloemen in felle kleuren en vaak mooie vergezichten over ronde meertjes.
Na Cuenca ben ik met de bus naar Loja gegaan en daar overgestapt op de bus naar Vilcabamba waar ik einde van de middag aankwam. Vilcabamba is een heerlijk klein relaxed dorpje. Ik vond er ook nog eens een heel fijne kamer in een hostel met zwembad en wirlpool. Je kan hier heel fraaie wandelingen maken. Bij de toeristeninfo een kaart gehaald, bergschoenen aangetrokken en lopen maar. Eerst naar een waterval. Een pittige wandeling. Zeker als je twee keer verkeerd loopt. Wanneer ik aan een local de weg vraag blijkt dat ik ergens over het prikkeldraad moet klimmen om mijn pad te vervolgen. Maar goed, het was wel een mooie waterval dus dat geeft weer voldoening. De dag erop weer een wandeling gemaakt. Als ik het beginpunt niet kan vinden verteld een oud vrouwtje dat ik ook hier door het prikkeldraad moet om de wandeling te beginnen. Ze houd het prikkeldraad voor mij open zodat ik er zonder kleerscheuren doorheen kan. Het is een mooie wandelinng met soms wel heel stijle stukken waarbij je handen en voeten nodig hebt. Het eindresultaat is dat ik twee bergtoppen bereik met verre uitzichten.
Ik ben weer op tijd terug in het dorp om van het zwembad en wirlpool te genieten.
Na twee dagen lopen maar eens een motortje gehuurd en een dagje lekker door de bergen getuft.
's Avonds kom ik de Duitse Susanne weer tegen die ik eerder in Riobamba had leren kennen. We spreken af morgen samen naar Loja te reizen.
Het is maar een anderhalf uur met de bus. Loja is een leuk provinciestadje. We bekijken het een en ander. Eerst bezoeken we de Botanische tuinen. Zeer de moeite waard. Een grote diversiteit aan bomen en planten zoals Bonsaiboompjes en prachtige orchideën. Daarna gaan we naar een soort recreatiepark met -a la Madurodam- miniaturen van o.a. de Eifeltoren en de Basiliuskathdraal van moskou. Het zijn wel bijna lachwekkende replica's.
In Loja stappen we de volgende ochtend om 6:30 op de bus om na dik acht uur in Guayaquil aan te komen. Guayaquil is de grootse stad van Ecuador en heeft geen al te beste reputatie qua veiligheid. We blijven hier ook maar een nacht. Als ik de nieuwe dag doorreis naar Mantañita is Susanne al in alle vroegte vertrokken voor haar trip naar de Galapagos eilanden.
Montañita ligt aan de kust en het is hier aangenaam warm. Veel mensen komen voor het stand en surfen. Het dorp zelf bestaat bijna louter en alleen uit restaurants en barretjes.
Ik weet nog niet wat ik komende dagen ga doen. In elk geval stapje voor stapje naar het noorden reizen want uiteindelijk moet in over een week weer in Quito zijn voor de onvermijdelijke terugreis naar het (ijs)koude Nederland..............

Groeten, Peter

  • 21 Januari 2013 - 18:16

    Gerard En Anita:

    Wat een mooie reis. Hier is het vandaag niet zo koud, maar er ligt wel veel sneeuw. Er wordt geschaatst en ze hebben beloofd dat het deze week steeds kouder wordt. Warm je nog maar even lekker op voordat je terugvliegt. :)

  • 22 Januari 2013 - 10:08

    Ben&anneke:

    Hei Peter,

    Prachtige foto,s en weer een mooi reisverslag. hopelijk heb je wel een dikke jas bij je want als je hier het vliegtuig uitstapt is het wel een beetje kouder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 28510

Voorgaande reizen:

07 December 2023 - 11 Januari 2024

Zuid Afrika

15 December 2019 - 17 Januari 2020

Bolivia en Peru

12 December 2018 - 16 Januari 2019

Sydney, Tasmanië en Singapore

09 December 2017 - 15 Januari 2018

China & Vietnam

13 December 2016 - 29 Januari 2017

Uruguay en Ecuador

05 December 2015 - 29 Januari 2016

Suriname en Brazilië

05 December 2014 - 29 Januari 2015

Nepal & Sri Lanka

11 December 2012 - 28 Januari 2013

Ecuador & Galapagos eilanden

08 December 2013 - 27 Januari 2013

Zuid Afrika op de motor

Landen bezocht: