Drakensbergen en Krugerpark - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Drakensbergen en Krugerpark - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Drakensbergen en Krugerpark

Door: Peter van Boheemen

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 December 2013 | Zuid-Afrika, Sabie

Hoi allemaal,

Hier weer een reisverslag. Weer heel wat kilometers gereden en weer veel gezien.
Na Oudshoorn ben ik naar Graaff Reinet gereden. Een stadje met veel historisch gebouwen en kerken. Er waren ook een paar musea maar die waren gesloten i.v.m. de begravenis van Nelson Mandela. Ik ben toen maar een stukje gaan wandelen in de "Valei van Verlatenheid" Mooie rostsen en uitzichten.
Daarna weer een paar dagen gereden. Vaak mooie glooiende wegen met weinig verkeer. Wel oppassen soms voor geiten, schapen of ander vee dat niet uitkijkt bij het oversteken. Soms zitten er ook gemene gaten in het asfalt, zgn. "potholes" Soms rijdt ik ook op stukken onverharde weg wat met deze motor goed gaat. De motor rijdt zowieso fijn. Van de benzene wordt ik ook niet arm want deze kost nog geen euro per liter en de motor rijdt een op twintig. Ook met de eerste regen te maken gehad. In het gebied van de Drakensbergen viel nog wel eens wat waardoor ik twee keer in een kamer heb geslapen. Vlakbij Bergville heb ik wel weer gekampeerd op een prachtige grote camping. Ik heb er twee nachten gestaan en werd beide avonden door mesen uitgenodigt om mee te eten! Er waren veel mooie wandelpaden waarop ik er ook de nodige kilometers heb gelopen.
Na weer twee korte dagen rijden kwam ik in Hazyview vlakbij het Krugerpark. Eerst een dag rondgereden want er is in de omgeving veel te zien zoals een canyon en een paar uitzichtpunten. Daarna een tour gemaakt door het Krugerpark. Met de motor kom je het park niet in dus moest ik het wel georganiseerd doen. Het was niet heel druk in het Krugerpark met de wilde dieren maar toch wel veel gezien zoals leeuwen, een neushoorn, giraffe, zebra`s en veel herten als steenbokken en impala`s. Omdat de kamping in Hazyview voor morgen was volgeboekt ben ik verhuisd naar Sabie een leuk plaatsje 40 kilometre verderop in een mooie omgeving waarvan ik de komende paar dagen nog wat meer wil zien . Het is nu steeds weer prachtig weer. In de middag soms iets te warm. Na Sabie ga ik waarschijnlijk weer wat afzakken naar het zuiden maar dat horen jullie wel weer.
Allemaal een prettige kerst!

Groeten Peter

• 25 December 2013 - 10:33

Ben&Anneke:

Hei Peter,

We zijn net terug uit het natte,en winderige Londen en nu lezen we dit verslag.
    We zijn nu toch wel een beetje jaloers.

Blijf verder genieten en maak nog maar heel veel mooie foto's.

Ben&Anneke

• 27 December 2013 - 20:23

Anja:

Klinkt weer goed! Veel plezier nog en een goede reis!

Groeten, Bert en Anja

• 30 December 2013 - 03:14

Wouter Bouwman:

Een hele onderneming Peter! Het lijkt me mooi én leuk, op de motor door Zuid Afrika.... Heb je niet veel bekijks? Zo'n bleekneus op een motor?! Ik zie je volgend jaar wel weer bij het voetbal, als het nog bestaat...

• 31 December 2013 - 22:27

Ben&Anneke:

Heee Peter,

Nog een paar uur en dan zit 2013 er weer op .
    En zo tussen het geknal van het carbid/melkbus schieten door,willen we je bij deze alle goeds voor 2014 toewensen. Inclusief heeeeeel veeeeeel mooie motorkilometers.

Hoe viert Zuid-Afrika zijn Oud en Nieuw?

Groetjes Ben en Anneke