Motorpech - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Motorpech - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Motorpech

Door: Peter van Boheemen

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Richards Bay

Hoi Allemaal,

Allereerste de allerbeste wensen voor 2014!

Voor mij eindigde 2013 (komt het door die 13 ?) met pech. Ik reed 's ochtends van de camping en na anderhalve kilometer stopte de motor ermee en deed niets meer. Toen ik de motor terug wilde duwen naar de camping kreeg ik snel hulp van aardige en behulpzame Zuid Afrikanen. Ik werd bij iemand gebracht die er wel verstand van moest hebben maar hij kon het probleem toch ook niet vinden. Ze hebben mij netjes teruggebracht naar de camping waar ik het verhuurbedrijf heb gebeld. Doordat het tweede kerstdag was kon er die dag weinig meer ondernomen worden. De volgende dag heeft de verhuurder een trailer vanuit Nelspruit geregeld die mij en de motor op kwam halen. Helaas door de vakantietijd en weekend kon er niet snel geholpen worden. Wel een heel leuk backpackershotelletje gevonden waar ik die dagen kon verblijven. Een van de dagen waren er wel een stuk of 6,7 Nederlanders wat het allemaal wel gezellig maakte. Maandagochtend kwam het verlossende telefoontje dat de motor het weer deed. Gezien het toch regende op dat moment ben ik nog een nachtje in het hotel gebleven om de volgende ochtend weer te vertrekken.
Dus dinsdag vertrokken en.............na 3,4 kilometer stopt de motor er weer mee! Dezelfde zekering er weer uitgeklapt. Hier ben ik even heel ziek van. Gelijk de Yamaha garage gebeld. Gelukkig stonden ze na drie kwartier bij me om de motor weer op de trailer te laden en er werd meteen door twee man aan gewerkt. Godzijdank was het snel gevonden. Men had de bedrading nagekenen en meende het gevonden te hebben maar in de hoofdkabel bleek nog meer aan de hand daar waren een paar stroomdraadjes dor slijtage tegen elkaar gekomen.
Gelukkig, toch weer verder. Nadat ik weer een beetje vertrouwen in de motor had gekregen was weer heel fijn rijden. Na een paar druiligere dagen in Nelspruit is het nu weer prachtig zonnig weer.
In Amsterdam (echt waar) even tanken en door naar het plaatsje Vryheid waar ik een bed & braekfast vind. Vanavond oudjaarsavond maar zie al snel dat er in dit uitgestorven stadje weinig vertier zal zijn dus blijf ik gewoon lekker op mijn kamer waar ik op BVN televisie naar het Nederlandse journaal kan kijken. Om 12 uur hoor ik buiten wel wat geknal. Het vuurwerk op t.v. kan ik gelukkig zachter zetten.
Op nieuwjaarsdag fit en zonder kater weer op de motor op weg naar St. Lucia. Het is weer stralend weer. En de route is mooi. Richting St. Lucia wordt het steeds drukker. Ik moet een file passeren en vind de camping van St. Lucia waar ik de tent weer opsla. Ik ga kijken waar de de mensen uit de flile naar toe op weg waren. Iedereen wil naar het strand Honderden zwarte Zuid Afrikaanse jongeren zoeken vandaag hun vertier op het strand. Ze moeten er ongetwijfeld uren over gedaan hebben voor ze de zee bereikt hebben.
Vandaag heb ik een heel leuk boottochtje gemaakt over het Lake St. Lucia. Krokodillen gezien, zeearenden en vooral heel veel nijlpaarden. Morgen moet ik er vroeg uit want ik heb ik een kanotocht geboekt.
Daarna wil ik langs de kust weer langzaam richting Kaapstad rijden. Maar daar heb ik gelukkig nog twee en een halve week voor zodat ik nog heel wat kan zien.
Tot het volgende verslag maar weer.

Groeten Peter

  • 02 Januari 2014 - 17:24

    Anja:

    Voor jou ook een gelukkig en gezond 2014!
    Wat een pech met die motor, hopelijk is het nu wel definitief verholpen.
    Hier is oud en nieuw "rustig" verlopen. De kerstboom is vandaag alweer terug in de doos ;-).
    Groetjes, Bert en Anja

  • 03 Januari 2014 - 13:36

    Sim En Ria:

    Een gelukkig 2014 zonder motorpech!
    Mooie foto van dat nijlpaard, kom niet te dichtbij, je past helemaal in die bek ):
    Goede reis verder.

    Groeten, sim en ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 28508

Voorgaande reizen:

07 December 2023 - 11 Januari 2024

Zuid Afrika

15 December 2019 - 17 Januari 2020

Bolivia en Peru

12 December 2018 - 16 Januari 2019

Sydney, Tasmanië en Singapore

09 December 2017 - 15 Januari 2018

China & Vietnam

13 December 2016 - 29 Januari 2017

Uruguay en Ecuador

05 December 2015 - 29 Januari 2016

Suriname en Brazilië

05 December 2014 - 29 Januari 2015

Nepal & Sri Lanka

11 December 2012 - 28 Januari 2013

Ecuador & Galapagos eilanden

08 December 2013 - 27 Januari 2013

Zuid Afrika op de motor

Landen bezocht: