Van Kaapstad tot Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Van Kaapstad tot Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Van Kaapstad tot Plettenberg Bay

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 December 2023 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

VAN KAAPSTAD TOT PLETTENBERG BAY

We hebben de auto opgehaald. Altijd even spannend met wegrijden. Links rijden, het stuur aan de rechterkant en als je de richtingaanwijzer aan wilt zetten zet je de ruitenwissers aan. Toch went het weer snel. Het verkeer in Kaapstad is gelukkig niet zo hectisch. We zijn dan ook snel in Simon’s Town. Daar meteen pinguïns kijken. We hebben ze snel gespot. We moesten even lachen om de bordjes waarin gewaarschuwd werd om bij het wegrijden van de parkeerplaats te kijken of er geen pinguïn onder je auto zat. Maar wat denk je? Als we ‘s ochtends willen wegrijden zit er wel degelijk een pinguïn onder de auto! Zelfs voor de lokale pinguïnpolitie een verrassing.

Als die de pinguïn hebben verdreven kunnen we rijden. Al snel de volgende verrassing. Een grote baboon aap  die voor de auto springt moet ik ontwijken. Maar dat lukt gelukkig.

We bezoeken eerst Cape Point. Daar staat een vuurtoren waar je heen kan wandelen. Vervolgens naar Kaap de goede hoop, het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Een leuk tripje. Het weer is goed en we spotten er zeeleeuwen.

Bij ons hotel in Simon’s Town is het ‘s avonds uitgestorven. We maken nog een wandeling langs de kustlijn en in de kamer liggen gelukkig nog koele biertjes.

De volgende bestemming is Hermanus. Daar kamperen we voor het eerst. Als de tent staat kopen we een paar fijne klapstoelen waarvan uit we die avond de prachtige sterrenhemel bewonderen.

We maken ons op voor een lange dag in de auto. Via de prachtige Kogmanskloof rijden we naar Oudtshoorn. Ook daar kamperen. Hier zijn de Cango Grotten. De druipsteen grotten zijn ooit ontdekt door Jacobus van Zijl, een Nederlandse boer. Met een gids gaan we de grotten in. Ze vertelde leuke verhalen en had een goed gevoel voor humor.

‘s Middags gaan we nog naar het dierenpark in Oudtshoorn.

De tent wordt weer ingepakt en via de Robinsonpas, waar we apen op de weg zien, rijden we naar Mosselbaai. Daar voor weinig geld een heel fraai appartement geboekt. We genieten van de luxe.

In Mosselbaai is een leuk museumcomplex en een prachtige wandelroute langs de boulevard. En... we zien in de verte walvissen springen!

We rijden weer verder naar Plettenberg Baai. Even buiten de stad hebben we een kamer op een prachtige locatie. Er zijn in Zuid Afrika veel schitterende accomodaties voor weinig geld te vinden.

‘S Middags gaan we meteen olifanten kijken. We kunnen ze voeren en er heel dichtbij staan. Verder zijn we hier ook naar het Monkeyland en Bird of Edenpark geweest. Twee heel grote opvang locaties voor apen en vogels. Vooral het vogelpark is bijzonder. Er is over een stuk bos een net gespannen waar de vogels vrij rond kunnen vliegen.

Morgen door naar Port Elizabeth. Daar vandaan hebben we een trip naar het Addo National Elefant park geboekt.

Groeten, Peter en Marly.

• 21 December 2023 - 19:13

Annie:

Hoi Peter, GAAF! Veel plezier.

• 21 December 2023 - 21:22

Anja :

Weer leuke verhalen en foto's ! [e-1f418][e-1f427]

• 21 December 2023 - 23:12

Joke:

Leuk verslag! Grappig verhaal, van die pinguïn onder de auto [e-1f427]

• 22 December 2023 - 15:33

Hans V/d Vorm:

hoi Peter en Marly geniet van jullie vakantie en gezellige feestdagen en een gelukkig 2024