Aankomst in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Aankomst in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Quito

Door: Peter van Boheemen

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 December 2012 | Ecuador, Quito

Halo allemaal,

Ik ben goed aangekomen in Quito. Mijn vliegtuig vertrok iets later maar door gunstige weersomstandigheden op tijd in Ecuador.
Het was 4 ur 's middags plaatselijke tijd dat ik aankwam. Het duurde allemaal heel lang voordat ik door de douane was maar daarna heeft een taxi mij snel bij hotel Centro del Mundo gebracht.
De volgende dag meteen gaan informeren naar een acht-daagse trip naar de Galapagos eilanden. Het wemelt hier van de riesbureautjes die je dat kunnen verkopen. De meeste ervan gavan goede informatie omtrent de mogenlijkheden. Begin van de middag de knoop doorgehakt en geboekt voor a.s. zondag 16 december. Verder een beetje rondgekeken en een biertje gedronken want ook barretjes en restaurants zijn hier in overvloed.
Ik kwam in een bar nog een 26 jarige Ecuadoriaan tegen die een jaar (van z'n 12e tot z'n 13e) in Amsterdam had gewoond. Zijn vader werkte nog steeds bij een Argentijns restaurant aan het Leidseplein. Hij sprak nog maar een paar woorden Nederlands zoals (uiteraard) g.v.d. en klootzak. Was wel gezellig met hem en zijn vrienden.
Vandaag de laatste formaliteiten geregeld voor de Galapagos trip en toen naar de historische oude stad. Prachtige oude koloniale gebouwen en pleinen. Ook een kerk bezocht waar je via stijle metalen trappen hoog in de toren kon komen voor een mooi uitzicht over Quito. Ik heb nu nog een paar dagen voor Quito. Ik heb nog lang niet alles gezien dus ik vermaak mij nog wel. Ik zal zien of het mij nog lukt voor vertrek naar de Galapagos eilanden om een paar foto's te uploaden. Ik heb nu het snoertje niet bij me.

De groeten van Peter

  • 14 December 2012 - 09:10

    Gerard En Anita:

    Heerlijk dat je nu al naar de Galapagoseilanden kan. Geniet ervan en wij zijn heel benieuwd naar de foto's.

    Gerard en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 28619

Voorgaande reizen:

07 December 2023 - 11 Januari 2024

Zuid Afrika

15 December 2019 - 17 Januari 2020

Bolivia en Peru

12 December 2018 - 16 Januari 2019

Sydney, Tasmanië en Singapore

09 December 2017 - 15 Januari 2018

China & Vietnam

13 December 2016 - 29 Januari 2017

Uruguay en Ecuador

05 December 2015 - 29 Januari 2016

Suriname en Brazilië

05 December 2014 - 29 Januari 2015

Nepal & Sri Lanka

11 December 2012 - 28 Januari 2013

Ecuador & Galapagos eilanden

08 December 2013 - 27 Januari 2013

Zuid Afrika op de motor

Landen bezocht: