Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Cuenca

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Januari 2013 | Ecuador, Cuenca

Hoi Allemaal,

Allereerst de de beste wensen voor 2013!

Hier weer met een reisverslag van de afgelopen dagen.
Met oud en nieuw was ik in Baños. Heel veel drukte op straat met verklede mensen alsof het carnaval was. Er ging 's avonds het nodige vuurwerk de lucht in en inmense poppen van papier-machee werden om 12 uur op kruispunten in de fik gestoken. Ik heb mezelf wel vermaakt in een leuk kroegje.
Verder hb ik een fiets gehuurd om naar een nabij gelegen waterval in Rio Verde te fietsen. Dat ging bijna allemaal bergafwaards en fietste dus makkelijk. Terugrijden doe je dan gewoon met een pick up auto die je fiets ook meeneemt.
Verder een tweedaagse 'jungletour' gemaakt. Was op zich niet zo spectaculair maar de Ecuariaanse jungle is toch wel heel mooi. We zijn naar een één of ander apen-opvangcentrum geweest en hebben een paar wandelingen gemaakt over glibberige paden naar verschilende watervallen.
De laatse dag in Baños was het erg regenachtig en heb ik lekker in warmwaterbaden gebadderd. Het water wordt door vulkanische activietijd opgewarmt en daar wordt het zwembad mee gevuld.
Toen ben ik naar Riobamba gegaan. Riobamba zelf is niet zoveel aan al had ik er wel een paar dagen gezelschap van de Duitse Suzanne. Met haar en een gepensioneerde Belg hebben we de treinrit gemaakt naar de 'Neus van de duivel'. Een heel toeristisch treinreisje over een stijle berg. Was wel heel mooi.
De dag daarna heb ik een trip naar de Chimbrozo gemaakt. De Chimbrozo is de hoogste berg/vulkaan van Ecuadoor van 6.268 m. We gingen er met de auto naar toe tot op een hoogte van 4.800 m. Daarna kun je 200 meter naar boven lopen tot 5.000 m. Ik had nu geen last van de hoogte. Dat gold niet voor een Amerikaanse die bij ons was. Ze kreeg last van de hoogte en werd doodziek, tot kotsen aan toe. De terugreis die we op de fiets(bergafwaards) hebben gemaakt heeft zij moeten overslaan. Heel jammer voor haar want het was een prachtige fietstocht. Eerst over een grindweg en later een slingerende asfaltweg door veel groen en langs een snelstromend riviertje.
Gisteren ben ik in Cuenca gearriveerd. Vandaag de stad rondgekeken. Cuenca is een prachtige oude koloniale stad die op de Unesco werelderfgoedlijst staat. Voor morgen heb ik een tourtje geboekt naar een Incaruine in de buurt al weet ik nog niet zeker of het doorgaat maar dat horen jullie wel weer in het volgende verslag.

Groeten, Peter

• 10 Januari 2013 - 09:40

Ria :

Ziet er weer prachtig uit!
    Groeten, ria

• 10 Januari 2013 - 22:17

Joke:

Hoi Peter Wel een late reactie maar jij ook nog de beste wensen voor 2013. Jouw jaar begint in elk geval wel leuk middenin weer zo'n fantastische vakantie!