De eerste dagen in Zuid Afrika - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Zuid Afrika - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Zuid Afrika

Door: Peter van Boheemen

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 December 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Halo Allemaal.

Ik ben alweer bijna een week in Zuid Afrika. Tot nu toe gaat alles naar wens. Bij aankomst werd ik netjes opgewacht en naar een luxe hotel gebracht in Summerset West. "s Middags kon ik ook de motor ophalen. Dinsdagmorgen de motor opgeladen en gaan rijden. Ik kon het niet laten even langs het stadje "Gouda" te rijden. Daarna doorgereden naar Robertson en mijn tent opgeslagen. De tent stond nog niet of ik werd door een vriendelijk Zuid Afrikaans gezin uitgenodigd voor een lekkere maaltijd met een paar biertjes. Heel leuk natuurlijk. Daarna ben ik doorgereden naar Oudtshoorn. Het is hier heel mooi rijden. Zeer rustige wegen, maar wel links rijden! Dat was alweer een tijdje geleden voor mij maar het wende weer snel.
Gisteren wat onverharde bergpassen gereden. Ook at was weer even wennen, het off the road rijden. Maar ook weer heel mooi. O.a. door de Gamkaskloof gereden naar eindpunt "Die Hel"
Het is steeds lekker warm weer en net niet te warm.
Vandaag naar de Congo Caves druipsteengrotten geweest. Heel toeristisch. Veel gezinnen met vervelende kinderen maar wel mooi. Vooral wanneer in de grote zalen het licht werd ontstoken. Vanmiddag ook nog naar een nabij gelegen wildpark geweest. Er is hier een leuk kroegje in de buurt van de camping dus "s avonds vermaak ik mij ook wel.
Morgen het tentje weer oppakken en weer verder denk ik. Waarschijnlijk naar Graaf Reinet. Maar dat zie ik nog wel. Vanaf zaterdag breekt de Kerstvakantie hier los dus kan er wel eens wat volgeboekt zijn. Al valt dat op de campings tot dusver nog erg mee.

Tot het volgende verslag.

Groeten Peter

  • 13 December 2013 - 15:50

    Ria:

    Hoi,
    Ziet er mooi uit.
    Mooie foto's!
    Gr. Sim en Ria

  • 13 December 2013 - 16:08

    Gerard En Anita:

    Ha Peter,

    Ziet er goed uit daar. Ook lekker bier? Gerard nog 1 dag werken en wij gaan ook weg.
    Nog veel plezier daar.

    Gerard en Anita

  • 14 December 2013 - 21:24

    Cor En Annet:

    Hoi Peter,

    Leuk om te lezen. Geniet ervan, wij buffelen wel verder hier in de kou :-).

    groetjes Annet

  • 15 December 2013 - 11:40

    Ben &Anneke:

    Hei Peter,

    Heerlik motorrijden daar. Het weer is hier wel een beetje minder.
    We wensen je een prettige feestdagen en een goed nieuw motorjaar toe.
    Geniet van Zuid Afrika.

    Ben&Anneke.

  • 22 December 2013 - 22:30

    Anja:

    ziet er mooi uit.

    Groeten, Bert en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 28696

Voorgaande reizen:

07 December 2023 - 11 Januari 2024

Zuid Afrika

15 December 2019 - 17 Januari 2020

Bolivia en Peru

12 December 2018 - 16 Januari 2019

Sydney, Tasmanië en Singapore

09 December 2017 - 15 Januari 2018

China & Vietnam

13 December 2016 - 29 Januari 2017

Uruguay en Ecuador

05 December 2015 - 29 Januari 2016

Suriname en Brazilië

05 December 2014 - 29 Januari 2015

Nepal & Sri Lanka

11 December 2012 - 28 Januari 2013

Ecuador & Galapagos eilanden

08 December 2013 - 27 Januari 2013

Zuid Afrika op de motor

Landen bezocht: