Terug in Reeuwijk - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Terug in Reeuwijk - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Terug in Reeuwijk

Door: Peter van Boheemen

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Januari 2013 | Nederland, Reeuwijk

Halo Allemaal,

Terug in Nederland zal ik nog even een verslag uitbrengen van de laatste week van mijn vakantie.
In Montañita ben ik 3 dagen gebleven. Was op zich een aardig badplaatsje. Ik ben doorgereisd naar Puerto Lopez. Ook een badplaatsje maar wat kleiner en relaxter. Het is echter niet echt strandweer. Veel bewolking en regelmatig regen. Wel een beetje vies stadje. Veel blubber op de straten. Ik boek nog een excursie naar Rio Blanca. Daar zijn archeologische opgravingen. Met een tuk tuk ga ik er naar toe. Je krijgt hier een privé rondleiding. Het museumpje is wel leuk met grote kruiken waarin schedels en botten zijn gevonden. Van de oude nederzetting is eigenlijk niet meer te zien dan wat restanten van muren. De natuur is mooier met enorme cactussen en bijzondere vogels.
Vooral door het sombere weer heb ik het na een paar dagen wel gezien in Puerto Lopez en ga ik naar Manta. Maar daar is niet veel aan. Ook bewolkt en een drukke stad. Nog wel een scheepswerf bekeken waar geheel handmatig grote houten schepen worden gemaakt.
Maar snel doorgegaan naar Quito. Was nog een lange rit van 10 uur.
In de regen en onweer kom ik aan in Quito maar de volgende dag is het prachtig weer. Nog even naar de historische stad gelopen en het astronomische museum bezocht.
Vanwegen een diaree waar ik vanochtend mee wakker werd ga ik de laatste avond met een paar immodium om 8 uur naar bed en ben ik 's ochtends weer redelijk fris klaar voor de vlucht naar Amsterdam.
Helaas is de prachtige reis ten einde. Maar goed, weer een aantal geweldige ervaringen rijker.

Iedereen bedankt voor de belangstelling en de leuke reacties en hopenlijk volgend jaar weer een nieuwe reis!

Groeten, Peter

  • 31 Januari 2013 - 11:45

    Ben&anneke:

    Hei.

    Welkom terug in het regenachtige nederland.
    ben&anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2012
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 28545

Voorgaande reizen:

07 December 2023 - 11 Januari 2024

Zuid Afrika

15 December 2019 - 17 Januari 2020

Bolivia en Peru

12 December 2018 - 16 Januari 2019

Sydney, Tasmanië en Singapore

09 December 2017 - 15 Januari 2018

China & Vietnam

13 December 2016 - 29 Januari 2017

Uruguay en Ecuador

05 December 2015 - 29 Januari 2016

Suriname en Brazilië

05 December 2014 - 29 Januari 2015

Nepal & Sri Lanka

11 December 2012 - 28 Januari 2013

Ecuador & Galapagos eilanden

08 December 2013 - 27 Januari 2013

Zuid Afrika op de motor

Landen bezocht: