Hoog boven Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu Hoog boven Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Peter Boheemen - WaarBenJij.nu

Hoog boven Quito

Door: Peter van Boheemen

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 December 2012 | Ecuador, Quito

Halo allemaal,

Hier weer even een klein reisverslag van mijn Ecuadorreis. Het is gelukt (met hulp van het internetcafe-jochie) om een paar foto's te uploaden. Vandaag ben ik met een gondel hoog boven Quito verrezen. Met de taxi er even heen. Hoewel 'even' ik heb hem halverwege weer laten keren omdat ik mijn fototoestel was vergeten. Maar desalniettemin een mooie dag. Het weer werkte ook heel goed mee. Was het de afgelopen dagen wat bewolkt met soms wat regen, was het vandaag een stralende warme dag. Dat kwam het uitzicht wel ten goede. De gondel stopt op een 3700 m. en ik heb nog een stevig stukje gewandeld naar ruim 4000 m. Is best wel even puffen door de ijle lucht. Doordat ik eigenlijk helemaal niet van plan was zover te lopen had ik geen water en eten meegenomen. Na een uur bergop ben ik dan ook maar weer bergafwaards gelopen. Beneden even lekker een cola gedronken met een gekookte maiskolf om op sterkte te komen.
Het lukte mij ook nog met openbaar vervoer weer thuis te komen.
Morgenochtend vroeg op. Om half negen vertrekt het vliegtuig naar de Galapagos eilanden. Dat betekend om kwart over 6 in de taxi.
Ik weet niet of ik nog de gelegenheid heb om vanaf de Galapagos eilanden het dagboek bijte werken anders horen jullie over ruim een week wel weer van mij

  • 16 December 2012 - 11:12

    Gerard En Anita:

    Ha Peter,

    Mooi hoor en een goed wandelpad. Wij zijn nu aan het inpakken en zitten over 2 dagen in het vliegtuig jouw kant op :). Veel plezier! En denk erom je hebt geen last meer van de golven! Wij gaan naar Drake Passage met enorme golven zonder hier last van te hebben. Wij hopen wel veel walvissen en orca's te zien. Straks nog even de verrekijker bij mijn moeder ophalen.

    Groeten,
    Gerard en Anita

  • 16 December 2012 - 16:50

    Ria Kaptein:

    hoi peter,
    ziet er weer fantastisch uit! en mooi weer. hier is het druilelrig en regenachtig.
    bem benieuwd hoe de galapagos eilanden zijn.
    Gr. ria

  • 17 December 2012 - 12:38

    Joke Baars:

    Hoi Peter

    Leuk om jouw reisverslag te kunnen volgen. Kunnen wij het ook een beetje meebeleven. Geniet ze!

    Joke

  • 17 December 2012 - 19:29

    Ben&anneke:

    Hei Peter.


    hopelijk mooi weer op de galapagos.
    We zullen je met jaloerse blikken blijven volgen.

    Gr. ben&anneke

  • 20 December 2012 - 22:51

    Annet En Cor:

    Hoi Peter,

    Leuk om te lezen. Hier is het 4 graden en grauw maar we hadden een bultrug bij Texel. Hij heette Johannes maar bleek een vrouwtje te zijn en heeft de nederlandse wateren niet overleeft. Ben benieuwd naar je verhalen over de Galapogos. Zaterdag vertrekken we naar Vietnam.

    Geniet van je reis!

    Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Dec. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 28489

Voorgaande reizen:

07 December 2023 - 11 Januari 2024

Zuid Afrika

15 December 2019 - 17 Januari 2020

Bolivia en Peru

12 December 2018 - 16 Januari 2019

Sydney, Tasmanië en Singapore

09 December 2017 - 15 Januari 2018

China & Vietnam

13 December 2016 - 29 Januari 2017

Uruguay en Ecuador

05 December 2015 - 29 Januari 2016

Suriname en Brazilië

05 December 2014 - 29 Januari 2015

Nepal & Sri Lanka

11 December 2012 - 28 Januari 2013

Ecuador & Galapagos eilanden

08 December 2013 - 27 Januari 2013

Zuid Afrika op de motor

Landen bezocht: